Grootscheepse ledenwerfcampagne van start (u ilEVIËLSTEMË^ Nieuw lid en werver krijgen 'Gevelstenen in Nederland' cadeau JAAP KAMERLING IN NEDERLAND Leden werven leden Imago vernieuwen Vrijwilligers gevraagd Onder het motto Monumentenhebben is houden, wij doen er alles aan'start de Bond Heemschut eind augustus een grootscheepse ledenwerfcampagne. Met deze campagne wil Heemschut minstens 2000 nieuwe leden werven. /TM De campagne is ontwikkeld door het Bureau Rapp+Collins, dat is gespecia liseerd in 'direct Communications' en wordt vanuit de Bond begeleid door een speciale commissie. De directeu ren Bernard Duimel en Joseeph van der Haagen en Nicoline Wirschell van Rapp+Collins zijn optimistisch over het succes van de campagne. Duimel: 'Op locaal niveau zijn de historische verenigingen de laatste jaren enorm gegroeid.Die groei zou dan ook bij Heemschut plaats moeten vinden omdat Heemschut die locale vereni gingen landelijk ondersteunt'. Nicolien Wirschell ziet veel perspec tief omdat de campagne gaat meeliften met de Open Monumentendag op 11 september wanneer weer tienduizen den geinteresseerden een kijkje nemen in honderden 'open' monumenten. Rapp+Collins heeft speciaal voor deze actie nieuw voorlichtingsmateriaal ontwikkeld. Er komen een nieuwe folder, grote advertenties in Heemschut met ledenwerfkaart, insteekfolders in populaire publicaties als 'Ach lieve tijd', 'Kunst en kitsch' en 'Documentaire 20ste eeuw'. Bovendien krijgen alle personen en instellingen, die de afgelopen drie jaar zijn 'gemailed' opnieuw een speciale mailing. Verder gaat er een mailing naar mensen, die zijn geselecteerd op hun interesse in kunst en cultuur en hun bereidheid daar ook geld voor over te hebben en hun interesse voor charita tief werk. De grootste klapper van de actie wordt echter de uitreiking door vrijwilligers van de nieuwe Heemschut-folder aan de honderdduizenden bezoekers van de Open Monumentendag. In die folder wordt de monumenten- bezoeker een interessant aanbod gedaan. Wie lid wordt van de Bond Heemschut ontvangt gratis het fraaie, zeer rijk geillustreerde boek 'Gevelstenen in Nederland', uitge geven door uitgeverij Waanders, die het tijdschrift uitgeeft. Omdat de winkelwaarde van het boek f 80,- is heeft het nieuwe lid zijn lidmaatschapschap er in een keer ruim uit. Trouwens niet alleen het nieuwe lid kan van dit aanbod profiteren, ook de werver van een nieuw lid. Op de volgende pagina's treft u name lijk een grote advertentie ter opening van de campagne aan plus een leden werfkaart. Onder motto 'Leden werven leden' ontvangt een ieder, die een nieuw lid aanmeldt uit dank evenals het nieuwe lid het fraaie boek.Hetzelfde geldt natuurlijk voor de vrijwilliger, die op Open Monumentendag nieuwe leden werft. Vrijwilligers zullen bovendien in musea, gemeentehuizen, bibliotheken, op exposities en op beurzen folders van Heemschut verspreiden en in de plaatselijke en regionale kranten en huis-aan-huis bladen komen artikelen over de ledenwerfactie van onze vereniging. Heemschut zou met deze campagne wat van het stoffige imago af willen. In de folder wordt er met nadruk op gewezen, dat Heemschut er niet is om nieuwe ontwikkelingen tegen te houden. Monumentenbescherming betekent eerder dat in goed overleg met alle betrokkenen zodanige oploss ingen worden gevonden, dat nieuwe ontwikkelingen rekening houden met de waarde en betekenis van het cultu reel erfgoed In het kader van de Ledenwerfcampagne is de Bond Heemschut van plan aan alle bezoekers op de komende Open Monumentendag op 11 septem ber in heel Nederland ledenwerf folders uit te reiken.Ten behoeve van die actie vragen wij de mede werking van onze leden. U kunt zich telefonisch (020- 6225292) of schriftelijk (Bond Heemschut, Nieuwezijds Kolk 28, 1012 PV Amsterdam) aanmel den. Het fraaie boek 'Gevelstenen in Nederland' stellen wij als dank in het vooruitzicht, als u een lid werft. Zegt het voort. Bernard Duimel 21

Periodieken van Erfgoed Vereniging Heemschut

Heemschut - Tijdschrift 1924-2022 | 1993 | | pagina 21