5. Public Relations mw. drs. M.J.A. Vooijs, Groningen G.G. Witsen Elias, Friesland drs. E. Ie Gras, Drenthe H J. Nieuwenhuis, Overijssel mw. drs. M.E. Koning, Gelderland drs. M.G. Lemmens, Utrecht E.G. Boshuijzen, Flevoland J.D. Gerritsen, Noord-Holland mw. G.L. Oen, Amsterdam E.F. van der Dussen, Zuid-Holland F J. Goossen, Zeeland J.H. Keunen, Noord-Brabant ing. A.J. Bokhorst, Limburg PR-plan De PR-adviseurs werken op basis van het vigerende beleidsplan van Heemschut en het daarvan afgeleide PR-plan. Daarin staat ondermeer dat de PR-adviseurs van de provinciale commissies zoveel mogelijk onderlinge informatie uit moeten wisselen, zoveel mogelijk moeten afstemmen en coördineren en uitvoering moeten geven aan een eenduidige uitstraling. Goede public relations rondom de beschermingsgevallen is van groot belang en draagt tevens bij aan de ledenwerving. De PR-adviseurs van de provinciale commissies kwamen in 2003 drie maal bijeen in het Koren metershuis in Amsterdam: op 12 februari, 8 mei en 23 september. Aan de orde kwamen de beschermings activiteiten in de diverse provincies, de website en de publieksactiviteiten. De PR-adviseurs hebben deelgenomen aan de workshop 'City Desk', een computerprogramma voor het bijwerken van de website. Op woensdag 19 februari is het themanummer over de Aalmarkt in Leiden aangeboden aan de burgemeester van Leiden, prof.dr. W. Lemstra. In 2003 heeft het landelijk bureau een nieuwe leden werffolder geproduceerd. Deze folder is gepresenteerd tijdens de Open Monumentendag. Om de introductie van de folder kracht bij te zetten is eveneens een kleine affiche gerealiseerd. De ledenwerffolder is in het najaar gericht verspreid. Heemschut streeft ernaar om naast het werven van nieuwe leden bestaande leden langer aan zich binden. Bij wijze van proef is in 2003 gestart met acties om leden meer voordeel te bieden van het lidmaatschap. De acties voor ledenbinding zijn onder de noemer 'Ledenservice' gepubliceerd in het tijdschrift: april: kortingsbon voor de Restauratiebeurs in 's-Hertogenbosch (197 bezoekers), juni: kortingsbon publicatie De Bouwkunst vereeuwigdFotografie voor Monumentenzorg, Waanders Uitgevers (74 exemplaren verkocht), juni: kortingsactie voor de tentoonstelling Stad en Land in de Nieuwe Kerk in Amsterdam (117 bezoekers), augustus: kortingsbon voor het Openluchtmuseum Arnhem (107 bonnen, 270 bezoekers), oktober: aanbieding voor de publicatie Foonbeelden van de wederopbouwWaanders Uitgevers (68 exemplaren verkocht), december: aanbieding publicatie Spoovwegarchitectuur in NederlandWalburg Pers (35 exemplaren verkocht). Om Heemschut onder de aandacht te brengen bij een breed publiek werd contact gezocht met nieuws- organen van instellingen en bedrijven. Zo verscheen in januari 2003 een wervend artikel over Heemschut in het ABP nieuws, de uitgave van het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds. Ruim 550.000 gepensioneerden hebben hier kennis van genomen. Het Natuurwetenschappelijk Gezelschap Wageningen (NWG) organiseerde in samenwerking met de Universiteit van Wageningen een landelijke prijsvraag voor profielwerkstukken van eindexamenleerlingen van het VWO. De inzendingen moesten betrekking hebben op het thema 'Ruimte voor leven in de toekomst' in de Groene Ruimte in Nederland. De 8 Overzicht PR-adviseurs (per 31 december 2003) Vergaderingen Tijdschriftpresentatie LedenwerffoSder Ledenbinding Free pobücity NWG

Periodieken van Erfgoed Vereniging Heemschut

Jaarverslag 1912-1923, 1990-2014 | 2003 | | pagina 10