V Public relations Aan de hand van een PR-werkplan 1994 werden de activiteiten op het gebied van de Public Relations uitgevoerd. Kort samengevat komt de hoofddoelstelling van het PR-beleid op het volgende neer. Het beschermings- werk dient op provinciaal niveau door de commissie journalistiek te worden ondersteund door in de landelijke, regionale en plaatselijke media voor 'gevallen' aandacht te vragen. Tevens is het van belang dat door de provinciale commissies een netwerk van contacten'wordt opgebouwd en onderhouden met de pers en met personen van verschillende plaatselijke oudheidkundige verenigingen. Indien door de provinciale commissies ledenwerfacties worden georganiseerd is het van belang dat hierbij de PR-medewerker wordt ingeschakeld. Door in het PR-beleid de nadruk te leggen op publicitaire ondersteuning door de commissies in den lande, wordt tevens de naamsbekendheid van de Bond Heemschut bevorderd. Indien mogelijk, verspreiden de PR-medewerkers folders zodat deze op plaatsen aanwezig zijn waar men een geïnteresseerd publiek verwacht, bijvoorbeeld tijdens de Kerkepadroutes (in 1994 te Schoorl, Groningen, Breda en Deventer). De PR-medewerkers zijri lid van de provinciale commissie en komen zes maal per jaar in het Korenmetershuis te Amsterdam bijeen. Zij leveren bijdragen aan de rubriek Heemschut in actie in het tijdschrift van de Vereniging. Enkele PR-medewerkers verleenden hun medewerking aan de beurs Restoration 94, gehouden van 12 t/m 14 oktober in de RAI te Amsterdam. In samenwerking met de firma Waanders lichtte Heemschut een publiciteitsstand in. De penningmeester, mevrouw A.J. Le Coultre-Foest, overhandigt de Leiden-special van Heemschut aan de burgemeester van Leiden mr. C. Goekoop. 36

Periodieken van Erfgoed Vereniging Heemschut

Jaarverslag 1912-1923, 1990-2014 | 1994 | | pagina 38